Sūdzību iesniedziet tiešsaistē šādā adresē: DOTIES UZ SŪDZĪBU TIEŠSAISTĒ >>>
1. Ja runa ir par tādu preces defektu, ko var novērst, pircējam ir tiesības, lai tas tiktu bez maksas, savlaicīgi un pienācīgi novērsts. Pārdevējam ir pienākums šo defektu bez liekas kavēšanās novērst.
2. Ja runa ir par tādu preces defektu, ko nevar novērst, un kas neļauj preci pienācīgi izmantot kā lietu bez defekta, pircējam ir tiesības uz preces apmaiņu vai arī tam ir tiesības uzteikt pirkuma līgumu. Tādas pašas tiesības ir pircējam, ja runa ir par novēršamiem defektiem, taču pircējs nevar pēc remonta atkārtotu defektu dēļ vai defektu lielā skaita dēļ preci pienācīgi izmantot.
3. Pārdevējs atbild par preces defektiem spēkā esošo tiesību aktu izpratnē, un pircējam ir pienākums iesniegt pārdevējam vai tā paredzētai personai sūdzību. Informācija par paredzētajām personām, garantijas un pēcgarantijas servisa vietām ir norādīta garantijas talona aizmugurē vai to pircējam sniedz pārdevējs pēc pieprasījuma telefoniski vai ar e-pasta starpniecību.
4. Uz sūdzību izskatīšanu attiecas spēkā esošie pārdevēja noteikumi par sūdzībām. Pircējs ir pienācīgi iepazinies ar sūdzību izskatīšanas noteikumiem un ir informēts par sūdzības iesniegšanu par preci, tostarp ar informāciju par to, kur sūdzību iesniegt, un par garantijas remonta veikšanu saskaņā ar likuma Nr. 250/2007 Z.z. “Par patērētāja tiesību aizsardzību un par grozījumu izdarīšanu Slovākijas Valsts padomes likumā Nr. 372/1990 Zb. “Par administratīvajiem pārkāpumiem” tā vēlāko grozījumu redakcijā” 18. panta 1. daļu (turpmāk tekstā “Likums”) laikā pirms pirkuma - pārdevuma līguma noslēgšanas, novietojot šos darījumu un sūdzību noteikumus pārdevēja attiecīgā interneta veikala tīmekļa vietnes sadaļā, bet pircējam sniegta iespēja pirms pasūtījuma nosūtīšanas ar tiem iepazīties.
5. Pircējam garantijas laikā ir tiesības pieprasīt no pārdevēja atbildību par tādas preces defektu, par kuru atbild ražotājs, piegādātājs vai pārdevējs, un kas nopirkta pie pārdevēja.
6. Ja precei ir defekti, pircējam ir tiesības iesniegt sūdzību, nosūtot sūdzības veidlapu tiešsaistē adresē https://www.irisimo.lv/claims/add. Pēc tiešsaistes veidlapas nosūtīšanas pircējs ar e-pasta starpniecību saņems sūdzības veidlapu un citus norādījumus sūdzības iesniegšanai. Pārdevējs iesaka preci, nosūtot to sūdzības izskatīšanai, apdrošināt. Pārdevējs nepārņem sūtījumus ar 'samaksu saņemot'. Pircējam ir pienākums Paziņojumā par sūdzības iesniegšanu norādīt visu nepieciešamo informāciju, īpaši precīzi norādīt preces defekta veidu un apmēru; pircējam jānorāda arī, kuras no savām tiesībām, kas izriet no Civillikuma 622. un 633. panta, pircējs piemēro. Pircējam ir tiesības iesniegt sūdzību arī pie personas, ko ražotājs pilnvarojis preces garantijas remonta veikšanai (turpmāk tekstā “paredzētā persona”)
7. Pārdevējs vai paredzētā persona izsniedz pircējam apstiprinājumu par sūdzības iesniegšanu atbilstīgā formā, ko izvēlējies pārdevējs, piem., e-pasta ziņas vai rakstiskā formā, kur precīzi norādīti preces defekti, par ko iesniegta sūdzība, un vēlreiz izskaidro patērētājam tā tiesības. Ja sūdzība tiek iesniegta ar attālas komunikācijas starpniecību, pārdevējam ir pienākums nekavējoties nodot pircējam apstiprinājumu par sūdzības iesniegšanu; ja apstiprinājumu nav iespējams nodot nekavējoties, tas jānodod bez liekas vilcināšanās, bet vēlākais kopā ar dokumentu par sūdzības izskatīšanu; apstiprinājums par sūdzības iesniegšanu nav jānodod, ja pircējam ir iespēja pierādīt sūdzības iesniegšanu citā veidā.
8. Pircējam ir tiesības izlemt, kuras no savām tiesībām Civillikuma 622. un 623. panta izpratnē izmantos, un vienlaikus tam ir pienākums nekavējoties nodot pārdevējam informāciju par savu lēmumu. Pamatojoties uz pircēja lēmumu, ko tas piemēro Civillikuma 622. un 623. panta izpratnē, pārdevējam vai paredzētajai personai ir pienākums nekavējoties noteikt sūdzības izskatīšanas veidu saskaņā ar Likuma 2. panta m) apakšpunktu, sarežģītākos gadījumos 3 dienu laikā no sūdzības izskatīšanas procesa uzsākšanas, pamatotos gadījumos, īpaši, ja tas nepieciešams atbilstoši preces stāvokļa tehniskajam novērtējumam, bet vēlākais 30 dienu laikā no sūdzības izskatīšanas procesa sākuma. Pēc izlemšanas par sūdzības izskatīšanas veidu paredzētā persona sūdzību izskata uzreiz, pamatotos gadījumos sūdzību var izskatīt arī vēlāk. Sūdzības izskatīšana tomēr nedrīkst būt ilgāka par 30 dienām no sūdzības iesniegšanas datuma. Pēc šī sūdzības izskatīšanas termiņa beigām patērētājam ir tiesības uzteikt līgumu, vai tam rodas tiesības uz preces nomaiņu pret jaunu preci.
9. Ja pircējs ir iesniedzis sūdzību par preci pirmo 12 mēnešu laikā no pirkuma - pārdevuma līguma noslēgšanas, pārdevējs var izskatīt sūdzību un to noraidīt, pamatojoties tikai uz eksperta slēdzienu vai uz atzinumu, ko sniegusi autorizēta, paziņota vai akreditēta persona, vai atbilstoši paredzētās personas viedoklim (turpmāk tekstā “eksperta atzinums par preci”). Neatkarīgi no eksperta atzinuma par preci pārdevējs nedrīkst no pircēja prasīt izdevumu atlīdzību ne par eksperta atzinumu par preci, ne citas izmaksas, kas saistītas ar eksperta atzinumu par preci.
10. Ja pircējs iesniedz sūdzību par produktu pēc 12 mēnešiem no pirkuma - pārdevuma līguma noslēgšanas, bet pārdevējs tos ir noraidījis, personai, kas izskatījusi sūdzību, ir pienākums dokumentā par sūdzības izskatīšanu norādīt, kam pircējs var nosūtīt preci eksperta atzinuma saņemšanai. Garantija neattiecas uz defektiem, par kuriem pircējs līguma noslēgšanas laikā tika informēts, vai par kuriem, ņemot vērā pirkuma - pārdevuma līguma noslēgšanas apstākļus, tam vajadzēja zināt.
11. Pārdevējs neatbild par šādiem preces defektiem:
a) ja pircējs nav izmantojis savas tiesības, kas saistītas ar pārdevēja atbildību par preces defektu, pirms preces garantijas termiņa beigām;
b) ja preces defekts ir mehānisks bojājums, ko radījis pircējs (tāds kā mehānisks stikliņa, korpusa, siksniņas vai aproces bojājums);
c) ja preces defekts radies, izmantojot preci tādos apstākļos, kas ar savu intensitāti, mitrumu, ķīmisko un mehānisko ietekmi neatbilst preces dabiskajai videi;
d) ja preces defekts radies neprofesionālu manipulāciju ar preci, precei nepiemērotas apkopes vai aprūpes trūkuma rezultātā;
e) ja preces defekts radies, bojājot to ar pārmērīgu slodzi, vai izmantojot preci pretēji dokumentā minētajiem nosacījumiem vai vispārīgajiem preces parastās izmantošanas principiem (defekti, kas radušies, izmantojot pretrunā ar apkopes pamācību vai pareizas izmantošanas principiem);
f) ja preces defekts radies, to bojājot nenovēršamu un/vai neparedzamu notikumu rezultātā;
g) ja preces defekts radies preces nejauša bojājuma un nejaušas pasliktināšanās rezultātā;
h) ja preces defekts radies neprofesionālu manipulāciju, ūdens, uguns, statiskās vai atmosfēriskās elektrības iedarbības vai citas nepārvaramas varas iedarbības rezultātā (piemēram, mehānisma bojājums, neievērojot norādījumus ūdensizturībai);
i) ja preces defekts radies, ja ar preci manipulējusi tam nepilnvarota persona (nepilnvarota iejaukšanās rokas pulkstenī ārpus autorizētas remontdarbnīcas).
12. Pārdevējam ir pienākums izskatīt sūdzību un izbeigt sūdzības izskatīšanas procedūru vienā no šiem veidiem:
a) atdodot remontētu preci;
b) apmainot preci;
c) atmaksājot preces iegādes cenu;
d) izmaksājot atbilstošu atlaidi no preces cenas;
e) rakstiski aicinot saņemt pārdevēja noteiktu izpildi;
f) pamatoti noraidot sūdzību par preci.
13. Pārdevējam ir pienākums izsniegt rakstisku dokumentu par sūdzības izskatīšanas veidu un rakstisku dokumentu par sūdzības izskatīšanu 30 dienu laikā no dienas, kad iesniegta sūdzība, personīgi, ar pasta vai kurjera pakalpojumu sniedzēja starpniecību. Par sūdzības izskatīšanas rezultātu pārdevējs informē pircēju nekavējoties pēc sūdzības izskatīšanas procedūras pabeigšanas sūdzības protokolā, kurš tam tika piegādāts kopā ar preci.
14. Garantijas termiņš ir 24 mēneši no preces piegādes dienas, ja konkrētiem gadījumiem nav noteikts cits garantijas termiņš.
15. Garantijas termiņš tiek pagarināts par laiku, kurā pircējs preci nevarēja izmantot preces garantijas remonta dēļ.
16. Preces apmaiņas pret jaunu gadījumā pircējs saņem dokumentu, kurā norādīta informācija par preces apmaiņu, un iespējamās citas sūdzības tiek iesniegtas, pamatojoties uz pirkuma - pārdevuma līguma un uz šī sūdzības dokumenta pamata. Preces apmaiņas pret jaunu gadījumā jauns garantijas termiņš sākas no jaunās preces pārņemšanas brīža, taču vienīgi uz jaunu preci.
17. Sūdzības vajadzībām par vairākkārt atkārtotu novēršamu defektu uzskata viena novēršama defekta parādīšanos vairāk nekā divas reizes.
18. Sūdzības vajadzībām par lielāku skaitu dažādu novēršamu defektu uzskata vairāku šādu dažādu novēršamu defektu parādīšanos vienlaikus.
19. Pircēja tiesības uz sūdzības iesniegšanu par preces defektu pēc tam, kad tas ir izmantojis savas tiesības un pieprasījis pārdevējam, lai tas novērš preces defektu saskaņā ar darījumu noteikumiem, ir izlietotas turklāt neatkarīgi no sūdzības izskatīšanas rezultāta atkārtotas sūdzības izskatīšana par vienu un to pašu defektu (nevis tāda paša tipa defektu) tiks noraidīta.
20. Šie sūdzības iesniegšanas noteikumi tieši neattiecas uz subjektiem, kas neatbilst Likuma 2. punkta a) apakšpunktā minētajai patērētāja definīcijai.
Ūdensnecaurlaidības tabula un pulksteņa izmantošanas saskarē ar ūdeni principi:
Water resistant (ūdensizturīgs) |
30M |
50M |
100M |
150M |
200M |
1000M |
Nejauša saskare ar ūdeni (auto mazgāšana, lietus) |
Peldēšana uz virsmas |
Peldēšana un zemūdens peldēšana ar masku |
Rekreācijas zemūdens peldēšana |
Profesionāla zemūdens peldēšana ar elpošanas ierīcēm |
||
ISO 2281 |
ISO 6425 |
– zem ūdens virsmas ir stingri aizliegts manipulēt ar kronīti (arī ar skrūvējamu ne) un taustiņiem
– strauja temperatūru maiņa izraisa atšķirīgu materiāla izplešanos un atlikušā mitruma kondensēšanos uz stikliņa
– pēc atrašanās sāļā vai stipri mineralizētā ūdenī rokas pulkstenis jānoskalo tekošā ūdenī
– jāizvairās no satricinājumiem zem ūdens virsmas un kritieniem uz cietas virsmas
– jāizvairās no agresīvām ķimikālijām (tas attiecas uz rokas pulksteņiem vispārīgi)
Adrese sūdzības iesniegšanai:
Ja vēlaties iesniegt sūdzību par produktu, dodieties uz sūdzības iesniegšanu tiešsaistē TE.
Pēc sūdzības veidlapas nosūtīšanas pasūtiet etiķeti paciņas atdošanai bez maksas TE.